15 September 2016

Cabutan Bertuah

Alhamdulillah hajat datang untuk memeriahkan majlis saja. Kalau aku tak turun, memang aku tak bersosial la dengan penduduk PR1MA..Iklan ni dah lama, berkenaan Perjumpaan Penduduk bersama YB Tengku Adnan. Kawan pejabat aku nama kak maria yang beria2 ajak aku turun. Ikutkan hati malas juga kalau suami takde. Tapi bila di fikir kan balik,mmm sampai bila nak tunggu suami saja.. Aku kata dengan kawan pejabat, In Sha Allah aku turun nnt. Dalam masa sama pula balik sekolah afy cakap dia demam, mmm aku cakap tak jadi la turun, aku pun masak la. Pastu aku bagi afy makan vitamin C terus, nampak afy cepat sembuh..

Terus aku bgtau kak maria, aku jadi turun tapi kalau anakanak aku lasak aku naik la cepat. Aku just nk meramaikan kehadiran jer. Nak makan beratur panjang, nasib aku tdah siap bagi makan.

Betul la, kalau rezeki tak kemana. Semasa majlis berlangsung aku lepak di Taman permainan saja. Jaga anak2 aku. Siapa nak jaga. Kang hilang apa lagi menangis tak berlaku. Aku ada la dengar Tengku Nan berucap dari jauh. Tapi tak jelas..

Tepat jam 10 aku tgk anak2 aku dah berpeluh sangat..Aku pk naikla. bgtau kak maria, kalau nama nombo rumah aku naik bgtau la..(cakap saja bukan ada niat,tetapi aku dapat rasa kuat yg aku dapat..hemper ke macamtula..bukan basikal!!)

Baru je naik, telefon berbunyi!!Nama Kak Maria!!terus aku cakap aku dapat ke!!dia cakap dapat!!

Aku dpat hadiah Utama.. Ini betul2 bertuah..ada 5 basikal..antara 5 basikal hadiah utama aku dapat!!Memang berlari aku turun semula...

Ini la dikatakan lucky!! Bertuah diantara yg bertuah!! syukur sgtt2

Dengan PR1MA ni semua aku bertuah..syukur sgt22..nombor rumah pun bertuah...ini buat aku sayang ketat2 dgn umah ni...kelima2 basikal tu dari Tengku Nan..personal..


semasa majlis berlangsung

baju kemeja kuning tu Tengku Nan

tengok hadiah cabutan bertuah atas tu

ramai sungguh penduduk yg hadir. AKu duduk tepi longkang je sorang2..

cara susun meja macam ni memang tak dapat la nak duduk


berkejar turun amik hadiah

sangat puas hati

berbaloi hadir diri


kak maria dan anak2

macam tau2 je dlm hati niat nak beli tapi tak beli pk kan umh kecik mana nak taruk.

terkejut suami dapat tahu aku dapat basikal

baju merah tu pun dapat basikal
Taraaaa

bawa naik lift semua cakap wah dapat basikal..




No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers