23 April 2013

Afy kata ada hantu

sblm tu mesti citer hal anak2...anak2 aku skrg si alis tgh demam slps kene cucuk...aku pun macam dah lali dah..tiap2 bulan mesti demam aku pun tak leh buat apa...hope bila kecik2 ni macam2 dugaan aku jaga..mudahan dah besar anak2 aku sihat dan menjadi insan yg berguna..

malam ni aku nak cerita pasal benda seram..

sebenarnyakan aku lama dah alami benda ni...tapi yg membuatkan aku pecah rahsia ni sebabkan semenjak anak aku yg sulong ni pandai cakap...aku pun dah take action!...

sblm2 ni laki aku kan sibuk..memalam kerja luar sendiri..dan sabtu ahad kelas smpai malam...kami tinggal bertiga di rumah...

itu semua dah 4tahun selama aku berkahwin ni mmg aku sensorangla...melainkan aku ikut my huby bila dia ajak...since ada anak mmg aku duk umah sendiri..ni masa aku menaip ni pun aku sorang2 jer ni..anak2 aku baru tido..badan aku dah penat sgt..tapi mataku tak ngantuk...so that aku pun menaipla...(jam 12.40mlm)

seram gak la ni...tapi aku cekal jer menaip..huhuhu..

faham2 jerla rumah apartment ni.bila org cakap benda ini,aku selalu positif cakap org tgh masakla apa la......bila aku selalu dengar ketukan la bunyi batu2 la bunyi pasirla..aku selalu ignore je...sampaila satu tahap aku bingitkan telinga...aku percaya pada alam ghaib dan aku ignore pada benda2 ni...

aku pendekkan cerita..suatu malam,bila mana suami aku takde..aku tidokan anak2..aku selalu dgr ketukan yg kuat sgt...aku buat deq jer...mmg tak takutla....masa itu la..

skrg semenjak afy cakap mumy afy nmpk hantu..di tempat tu..aku pun marah afy apa la...jgn cakap benda2 macam ni...takdela..aku mmg tak suka anak lelaki pengecut..then, alway afy cakap benda yg sama...semakin lama semakin galak..alwaz afy lari dari tempat itu..

pastukan aku tye afy nmpk apa..dia cakap nmpka hantu..hantu macam mana??tgh duduk katanya...wawawa seram aku...aku cerita pada huby..dia pun cakpa afy ckp benda yg sama pada dia...tapi kami masing2 senyap...sbb tak maula takut...lama kelamaan..bila huby takde jer benda tu mesti gangu dgn bunyi yg makin kuat...ini tak leh jadi..

petang keesokan harinya huby aku pergi tempat itu dan baca la ayat kursi sebanyak 7kali..then apa lagi meremang bulu tengkok huby ku...mmg btul la benda tu ada ditempat yg afy tunjukkan tu!!!seram wei ni aku menaipkan pun aku seram..huhuhu(gangguan2 ni dah lama)baru skrg kami take action!

boleh jadi gila la aku menunggu benda tu. tiap2 malam aku tunggu bunyi2 ni..nak buat kajiansendiri...then semakin hari semakin hilang...alhamdulillah skrg dah takde bunyi2 ketukan yg menakutkan t..bila aku tanya kwn yg huby dia belajar di darul syifa..katanya benda tu singgah dan ada benda lain dtg nak berkawan dgn keluarga kami..emm..waAllahualam..mintak2la dijauhi kami dari gangguan2 ini...

apa2pun makluk ni semua hak Allah..hanya pada Allah kita datang dan dari Allah jua la ia pergi...mungkin sebagai hamba aku dan suami kadang2 terleka dan kita ada salah silap sendiri...ini adalah ujian mudahan ujian yg kami alami ni menguatkan lagi keimanan dan ketaatan kami kepadaNya..semoga kami makin dekat padaNya..dan tidak alpha dengan nikmat duniawi...(aku pendekkan cerita..panjang pulak kang nak taip mata pun dah ngantuk..)





No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers