21 June 2016

Bateri Kong

Inila saat yang aku tak nak hadap!! tapi kene hadap juga. Pagi pagi tengah sibuk nak hantar anak2 ke sekolah, tiba pula kereta tak boleh stat. Emosi aku terus terganggu. Buat buat relek,tarik nafas. Nasib baik kejadian ini berlaku di dalam parking kereta. Kalau kene semasa memandu di luar, memang kacau bilau hidup aku la masa tu. Aku memang sayang la dengan kau kereta oii. Ko memang tak banyak kerenah. Ko memang banyak membantu aku di dalam apa juga situasi!! Berlaku pun di dalam parking umah takde la mengelabah tak tentu arah!!

Masa ni aku terus call laki aku, ni mesti bateri kong, padahal tiap tahun ganti bateri baru. Tahan lama juga bateri kereta ni. Takde Isu sebenarnya memang dah tiba masa..memang kne ganti baru.

Apa lagi terus la wasup Prima Grop wssup..Mula mula takde feedback grop. Ialah pagi masing masing tengah busy sgt, sapa la nak bantu ni.

Syukur semasa minta tolong kawan opis, dalam masa sama en.nazri frop grop prima ada dan free. Diala bantu jumper kereta ni.

Lepas jamper terus hidup. Sambil tu tggu kwn opis dtg berdua, ikut aku ke bengkel dengkil. Aku bukan tak leh pergi sorang tapi aku takut kalau sorang2 nanti terbehenti sapa lak nak bantu

So mereka ikut dari blkg dan sampai bengkel aku sendiri sorang2 uruskan. Mereka balik ke pejabat.

Dalam masa kejadian ni aku kene kerja di Cyberjaya. So apa lagi wsup bos la..bagitau lambat sampai cyber sebab nak siapkan kereta dulu. Selesai di bengkel terus p kerja.

Alang2 sampai bengkel aku terus servis la tukar minyak hitam, minyak gear box dan bateri. Aku bawa duit ckup2 je..So total terbangla RM550 waaaaaaaa...

so suruh cina tu check apa lagi nak service nnt nak raya mmg kne servis kira selesai la hal kereta raya..tinggal satu je Break Pad.

Tengah taip ni aku batuk kuat..gatal di tekak..Sebab aku salah mkn dan minum ni kene semula batuk..stressnya la batuk ni..rasa macam nak garuk2 tekak jew!!semoga cepat sembuhla...aku telan vitan C dan Triple Garld Enchicha by Nutrilite



Bro Nazri tolong jump kereta

syukur dpt yg membantu


dah sampai bengkel. minta tlg apis dan abg salleh ekori



No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers