25 September 2012

Anak, Pengasuh Baru dan Pemanggang Ajaib

ANAK & PENGASUH BARU

 CARA-CARA MEMBUANG KAHAK..(FISIOTERAPI) -btl ke ejaan aku..hihi

step 1: tanggalkan baju

step 2: Bedung
Step 3: siap sedia untuk mula..


Step 4: tinggikan bantal..ambik dua bantal..kepala bawah,kaki atas

Step 5: tepuk belakang dengan kedudukan kepala bawah...sambil jari tu tekan2 leher..bagi alis batuk...dia akan muntah...
Yang kelaka alis ni diam jer..tak nangis apa..kalau nangis lagi bagus leh buang kahak tu...gas dah ambik byk kali...tapi tak jalan..so kene buat cara ni....utk muntahkan dia...

Firstly aku nak ampun maaf sebab lama aku tak update blog....Aku sangat sibuk sekarang...kat umah la..kat opis ni ada kerja dah siap..tunggu kerja lain masuk jer...Plan Allah tu kan terbaik...siap kerja kat opis ni, terus aku kene cuti..kedua2 anak aku demam panas , batuk dan selsema...mmg completela anak2 aku kene...

Ibu mana tak risau....aku ada gak menangis kalau anak2 aku ni sakit...tak payah cakapla...aku mmg risau kalau anak2 kecik ni sakit....kalau dengar demam mmg biasa jer kan...nak kata kau merayap takde pun..last pun kami pi seremban sebab kakak aku bersalin..tak nafikanla cuaca sana panas gak..duk umah macam duk oven...

aku rasa sebab anak2 aku tak boleh la kene sikit panas...mmg dia ok..balik je putrajaya..kau terus batuk ...yg kene afyla...then jangkit kat adik dia...afy sampai sekarang kalau sakit demam batuk mesti teruk...pi ambil gas berapa kali..pi emergency ambik gas gak...aku rasa dah 3hari berulang alik ambik gas..lastly dapat antibiotik...demam mengigil lebih 3hari...susah hati betul aku!!terpaksa la aku el..sebab nak jaga afy dan bagi antibiotik..

selepas afy baik..adik dia pulak kene..lagi teruk..aku kene el lagi...cuti lagi....pergi emergency lagi..ambik gas masuk 3x malam tadi pun ambik gas..batuk kahak..dan nak semput aku tengok...berbunyi nafasnya...mmg huru hara aku...tinggal berapa jer cuti tahun aku...takperla..yg penting aku leh insentif jaga depa berdua..

isnin selasa aku kursus...ket Cyberjaya....2hari kursus tu aku asyik call pengasuh baru tu ingatkan dia bagi antibiotik....alhamdulillah rezeki dapat pengasuh sama level...kiranya jiran aku gak...cuma dia duk belakang lift..so aku tak payah turun naik lift..leh berlari jer pi umah dia...hopefully dia kekal jaga baby aku...itulah dugaan cabaran aku n huby dalam membesarkan anak2...setiap apa yang menimpa kita itu ada hikmahnya...aku kene kuat lagi bersabar...akhirnya aku dapat juga hasil dari kesabaran aku n huby...kami dapat pengasuh dekat ngn rumah...tak payah kami anta taska lagi...semoga pengasuh ni boleh jaga baby aku ngn selamat dan baik hati...kita cuba la kan...kalau tak sesuai kenela cari pengasuh lain...aku taip ni pun laju2 tau....takut kantoi ngn penyelia


PEMANGGANG AJAIB

Alhamdulillah benda yang aku nak sangat ni dah dapat...lama dah aku mencari orang yg jual benda alah ni...since aku berpantang lagi aku nak guna..tapi takde rezeki...akhirya dapat gak....ada banyak jenis kan..aku pilih yang ni..sebab ia sederhana jer saiznya...bila ada benda ni aku sangat rajin ke dapur..hihi..

okla kalau sapa 2nak oder boleh bagtau aku...aku tak ambil untung pun...aku beli dengan jiran depan umah...dia cakap stok masih ada kalau nak...harga dia jual rm129..

kalau beli macamni la bungkusannya

tara

dalamnya yang best boleh main masak2...takdela dapur merecik2 minyak..kalau pangang selalu mesti kecah dapur..nak masak gulai2 pun boleh..gunala senduk kayu tau...sayang kalau calar

aku dah guna pun...suka2

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers